Ogłoszenia
mLegitymacja już działa
Od stycznia 2023 roku każdy emeryt i rencista otrzyma elektroniczną wersję legitymacji ZUS – mLegitymację. Będzie ona dostępna na każdym urządzeniu mobilnym z dostępem do internetu
(np. smartfonie), przy użyciu bezpłatnej aplikacji mObywatel. Legitymacje w formie plastikowej pozostają ważne.
Emerytom i rencistom, którzy mają już legitymację w formie plastikowej karty identyfikacyjnej, wydamy automatycznie również legitymację w wersji elektronicznej. Takie osoby będą mogły korzystać z obu wersji dokumentu – tradycyjnej karty oraz mLegitymacji – zgodnie ze swoimi preferencjami.
Zmiany od 2023 r. dla nowych emerytów i rencistów
Nowy rok to również zmiany odnośnie do legitymacji dla nowych emerytów i rencistów. Osoby
te otrzymają tylko mLegitymację, czyli dokument w formie elektronicznej. Będzie można z niej korzystać na własnym urządzeniu mobilnym, np. na telefonie, przy użyciu bezpłatnej aplikacji mObywatel.
Aby dodać dokument do aplikacji, wystarczy wybrać opcję „Dodaj dokument” i na wyświetlonej liście dokumentów wskazać „Legitymacja emeryta-rencisty” (więcej informacji w ulotce "mLegitymacja emeryta-rencisty w Twoim telefonie" (plik pdf 665kb).
Nowi emeryci i renciści, którzy nabędą prawo do świadczeń w 2023 roku, a chcieliby otrzymać tradycyjną legitymację w formie karty, powinni złożyć w tej sprawie wniosek do ZUS na formularzu ERL.
mLegitymacja – nowa forma, te same uprawnienia
mLegitymacja działa jak tradycyjny dokument. Pokazując ją na ekranie smartfona, osoba uprawniona potwierdzi, że jest emerytem lub rencistą, i skorzysta z ulg oraz przysługujących jej uprawnień, np. zniżek do biletów.
Legitymacje emerytów i rencistów, które zostały wydane w latach ubiegłych, są aktualne, zgodnie
z nadanym terminem ważności.
Informacje w sprawie mLegitymacji
- dostępne na stronie http://www.zus.pl - https://www.zus.pl/swiadczenia/emerytury/mlegitymacja
- infolinia 22 560 16 00 - od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 18.00;
- e-wizyta dostępna na stronie: https://www.zus.pl/e-wizyta;.
- sala obsługi klientów w najbliższej placówce ZUS.
POPŻ PODPROGRAM 2021 – efekty
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jońcu gmina Joniec woj. mazowieckie przy współpracy Bankiem Żywności w Ciechanowie realizował Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa Podprogram 2021 współfinasowany z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym, którego celem było zapewnienie najbardziej potrzebującym mieszkańcom gminy Joniec pomocy żywnościowej w okresie luty 2022 – październik 2022.
Osoby potrzebujące otrzymały bezpłatnie artykuły spożywcze:
- warzywne i owocowe (groszek z marchewką, koncentrat pomidorowy, powidła śliwkowe);
- skrobiowe (makaron jajeczny),
- mleczne (mleko UHT),
- mięsne (szynka drobiowa, szynka wieprzowa mielona, filet z makreli w oleju),
- cukier (cukier biały),
- tłuszcze (olej rzepakowy).
Pomoc żywnościowa trafiła do 217 osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej z terenu gminy Joniec.
Wydaliśmy osobom potrzebującym:
4,23972 ton żywności;
Wydano 567 paczek żywnościowych;
DODATEK WĘGLOWY - WAŻNE ZMIANY
DODATEK WĘGLOWY – zmiany w zasadach przyznawania – wnioski przyjmowane są do 30 listopada 2022r
W związku z nowelizacją ustawy z dnia 5 sierpnia 2022r. o dodatkach węglowych (Dz. U. z 2022r. poz. 2236 z późn. zm._) nastąpiły zmiany w zasadach przyznawania dodatku węglowego.
Najważniejsze zmiany dotyczą ilości przyznanych dodatków na jeden adres oraz konieczności dokonywania wpisu do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
W związku z powyższym osoby, które:
- otrzymały decyzje odmowne z powodu niedopełnienia obowiązku zgłoszenia źródła ciepła do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków do dnia 11 sierpnia 2022r.,
- pod jednym adresem prowadzą więcej niż jedno gospodarstwo domowe w odrębnych lokalach i do dnia 30 listopada 2022r. nie ma możliwości ustalenia odrębnego adresu dla tych gospodarstw domowych,
MOGĄ SKŁADAĆ WNIOSEK O DODATEK WĘGLOWY
W wyżej wymienionych sytuacjach organ ma obowiązek przeprowadzenia wywiadu środowiskowego w miejscu zamieszkania wnioskodawcy.
Zgodnie z art. 2 ust. 15e niewyrażenie zgody na przeprowadzenie wywiadu środowiskowego stanowi podstawę do odmowy przyznania dodatku węglowego.
Wnioski przyjmowane są:
- osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Jońcu, Joniec 29 od 7.30 do 15.30;
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej: Platforma ePUAP;
- za pośrednictwem operatora pocztowego (decyduje data wpływu)
Ogłoszenie Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jońcu
INFORMACJA O WYNIKU NABORU
na wolne stanowisko
opiekun domowy w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Jońcu
Kierownik – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jońcu informuje, że w wyniku zakończenia procedury naboru na stanowisko Opiekun domowy wybrana została:
Pani Bogumiła Miłoszewska zam. Kuchary Żydowskie
Uzasadnienie dokonanego wyboru:
Kandydatura Pani Bogumiły Miłoszewskiej spełnia wymogi stawiane w ogłoszeniu. Posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe oraz wiedzę w zakresie zadań realizowanych na stanowisku objętym naborem.
Kierownik GOPS w Jońcu
Bogumiła Przygódzka
Zawiadomienie o przedłużeniu terminu wypłat dodatku węglowego
Zawiadomienie o przedłużeniu terminu wypłat dodatku węglowego
Gmina Joniec, pomimo złożenia stosownego zapotrzebowania do Wojewody Mazowieckiego, nie otrzymała dotąd żadnych środków na obsługę i wypłatę dodatku węglowego. Z tego powodu dokonywanie wypłat dodatku węglowego nie jest możliwe, w terminie miesiąca od złożenia wniosku.
Informacje zawarte w przedłożonych wnioskach wymagają szczegółowej weryfikacji, ponadto trwają prace legislacyjne dotyczące nowelizacji ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1692).
Przewidywany termin rozpatrzenia i wypłaty dodatku węglowego - do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.